Influenser: Petter Stordalen - Min hemlighet bokrecension

Petter stordalen är en entreprenör och om du inte vet vem han är kan jag enkelt citera från hans egna bok "Min hemlighet":

"Jag heter Petter Anker Stordalen. Jag gick från att vara Norges bästa jordgubbsförsäljare till att bygga upp en av Skandinaviens största hotellkoncerner. Idag har vi 180 hotell och 13 000 anställda."

Detta sätter tonen för vilken sorts bok detta är, på ett sätt en sorts självbiografi, men den är väldigt fokuserande mot hur han själv gått till väga för att skapa framgång. Jag fann boken väldigt motiverande och inspirerande även om det mesta i boken var relativt logiskt, så kan det vara skönt att få en liten påminnelse om hur du startar, vågar satsa och hur du förhandlar på bästa sätt. Många bra knep inom bland annat förhandling och hur man ska tänka när man startar ett eget företag.

Jag har även lyssnat på framgångspoddens avsnitt med Petter och sett några intervjuer med honom där han återkommer till många punkter som återfinns i boken. Jag slås direkt av hans öppna sinne för att inte vara rädd att dela med sig av den erfarenhet han skaffat sig genom åren vilket för mig gör honom till en bra entreprenör. Han är inte rädd för att någon ska ta hans idéer, för han vet att det handlar om dig och din egna inställning och driv, och om du inte tar till dig det han skriver eller har en bristande vilja eller motivation kommer du inte kunna skapa det han gjort. En mycket inspirerande bok som är lättläst, jag tror jag läste ut denna på en dag då den inte heller är på så många sidor.

Vad väntar du på? Spring och köp eller nej förresten, gå till biblioteket och låna!

Inspiration | Bokrecension, Petter Stordalen, min hemlighet | |
Upp