Medveten: Du är din egna produkt att sälja in

Detta kanske låter lite lustigt men du är din egna marknadsföring. Du är likt en produkt att sälja in till andra. Trots detta ganska självklara faktum tänker vi oftast inte så. Vem är du och varför ska jag tycka om dig? Du kanske tänker "take it or leave it" men det betyder kanske bara att du har en mer nischad målgrupp.
 
Att tänka på sig själv som en produkt och marknadsför sig själv tycker jag personligen är väldigt roligt tankeexperiment. Vilken är din målgrupp? Vilken känsla vill du förmedla? Vad gör dig speciell jämtemot de andra "produkterna" på marknaden? 
 
Detta krokar även i bra och dålig marknadsföring och olika taktiker för hur man marknadsför olika produkter. Vissa produkter marknadsförs som lättillgängliga, andra exklusiva. Vissa marknadsförs till en viss typ av målgrupp, musikintresserade personer kanske? 
 
Vad för marknadsföringstaktik kör du och till vilken typ av målgrupp?
 
 
Självmedveten | Marknadsföring | |
Upp